کدام دستگاه لیزر موهای زائد را انتخاب کنیم؟

امروزه تبلیغات در امور مختلف به خصوص زیبایی بسیار گسترده شده است. در برخی موارد تبلیغات با ارائه اطلاعات غلط یا ناقص به صرف جنبه درآمد زایی افراد صورت میگیرد.
اما از دیدگاه علمی و بدون در نظر گرفتن تبلیغات غیر علمی واقعا کدام دستگاه لیزر اثربخشی بالاتری دارد و تفاوت دستگاه های لیزر در چیست؟
با توجه به سوال و دغدغه بسیاری از افراد در این پست از جهت جنبه علمی و تکنولوژی به کار رفته در این دستگاه ها این قضیه را بررسی میکنیم تا به دور از تبلیغات کاذب به واقعیت ماجرا پی ببریم.
دستگاه های از بین برنده موهای زاید به دو دسته دستگاه های نوری و لیزری تقسیم میشوند. تکنولوژی نوری نخستین تکنولوژی مورد استفاده در این حوزه بود که با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه های جدید که براساس طول موج های لیزری عمل میکنند وارد بازار شدند.

اما در مورد دستگاه های لیزری یکی از مهم ترین فاکتور های انتخاب دستگاه، طول موج های دستگاه می باشد. چراکه نور لیزر با طول موج های مختلف در عمق های مختلف از پوست نفوذ کرده (بستگی به نوع و رنگ پوست و مو) و یکی از فاکتور های تاثیرگذار در میزان جوابدهی دستگاه طول موج اشعه لیزر می باشد.
در ابتدای پیدایش لیزر ها، همه دستگاه های لیزر مو از طول موج الکساندرایت استفاده می کردند و بسیار جوابدهی خوبی نیز داشتند از آنجایی که این دستگاه ها در کشور های اروپایی بیشتر مورد استفاده قرار می گرفتند  و در اروپا رنگ پوست ها روشن و افراد دارای موهای زائد با ریشه قوی نیستند این دستگاهای الکس یا الکساندرایت به خوبی در حذف موهای زائد افراد عمل می کردند.
اما زمانی دستگاه های لیزر با طول موج الکساندرایت به کشور های آسیایی، امریکای جنوبی و افریقایی صادر شدند به خوبی قبل جوادهی نداشتند و روی بخش اعظمی از موهای زائد تاثیر نداشتند. همین موضوع باعث شد تا طول موج 808 نانومتر یا طول موج دایود در دستگاه های لیزر مورد استفاده قرار بگیرد تا عمق نوذ بیشتری داشته باشد و راحت توسط ملانین ریشه مو جذب شود.

امروزه از ترکیب 3 طول موج مختلف به نام های الکساندرایت، دایود و اندیگ در دستگاه های لیزر استفاده می شود تا جوابدهی لازم را برای حذف موهای زائد در همه نوع تیپ های پوستی داشته باشد.
جدید ترین و به روز دستگاه های لیزر موهای زائد در دنیا از سه طول موج الکس (755nm)، دایود (808nm) و اندیگ (ND-Yag 1064 nm) به صورت ترکیبی برای حذف موهای زائد استفاده می کنند و جوابدهی بسیار بالاتری نسبت به دستگاه های قدیمی تر دارند. دستگاه سوپرانوتیتانیوم مجموعه ما جدیدترین دستگاه لیزر موهای زائد است که مجهز به این سه طول موج میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *