چرا معتقدیم میشود کاری کرد!

در دل سنگ ترین جای زمین، نبض یک رویش باش!


همه‌ی ما در طول زندگی‌مان طوفان‌هایی را تجربه کرده‌ایم که در آن لحظات به نظر می‌رسید که هیچ بندری برای پناه بردن وجود ندارد. روزهایی که احساس می‌کردیم کشتی ما به‌تنهایی در دریای متلاطم بدبختی گرفتار شده است. اما به شما اطمینان می‌دهم که در این دریا تنها نبوده‌اید! همه‌ی ما امواج سهمگین زندگی را تجربه کرده‌ایم. شاید برخی از شما نیز همین حالا که این متن را می‌خوانید، در دل یکی از همین طوفان‌ها هستید. روزهای تلخ!

اما یک سوال مهم: آیا آن طوفان‌ها پایان نیافتند؟ اگر حتی اکنون در میان امواج گرفتارید، به شما می‌گویم که این نیز می‌گذرد! برخی طوفان‌ها یک ساعت دوام می‌آورند، برخی یک روز، برخی یک سال، برخی ده سال، و برخی حتی بیشتر. ولی نکته اینجاست که در نهایت همه‌ی آن‌ها آرام می‌گیرند. این در ذات ما انسان‌هاست؛ ما به مرور زمان با امواج خروشان خو می‌گیریم.

اما نکته‌ای کلیدی وجود دارد! دقت کرده‌اید که برخی افراد با سرعت بیشتری به ساحل امن می‌رسند؟ همان‌هایی که با خودمان می‌گوییم اگر جای او بودم نابود می‌شدم! چقدر راحت توانست فراموش کند، چقدر راحت عبور کرد! راز این افراد در «مهارت‌ها» و «نگرش‌های» آنان نهفته است. ما شاید توان تغییر بسیاری از شرایط مثلاً اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، یا جسمانی را نداشته باشیم، اما می‌توانیم «مهارت‌ها» و «نگرش‌های» جدیدی کسب کنیم!

در بسیاری از موارد با افزایش «مهارت‌ها» و جایگزین کردن نگرش‌های مضر با نگرش‌های مفیدتر، می‌توانیم از پس بسیاری از مشکلات برآییم. همه‌ی ما این امکان بالقوه را داریم. در مواردی که «فعلاً» هیچ راه‌حلی نداریم، می‌توانیم با تغییر نگرش خود، آسیب‌ها را کمتر کنیم. می‌توانیم بین بد و بدتر، بد را انتخاب کنیم، نمی‌توانیم؟

در لایفیتس، ما به شما راهکارهایی ارائه می‌دهیم تا بتوانید مشکلاتتان را حل کنید. در مهارت «خودشناسی» و «گفت‌وگو» به شما آموزش می‌دهیم چگونه با تغییر نحوه صحبت کردنتان، به خواسته خود برسید. در مهارت «همدلی» راه‌هایی را نشان می‌دهیم تا بتوانید از زاویه نگاه دیگران به مسائل بنگرید. همه‌ی این‌ها از تجربه بشری برگرفته و مدلسازی شده است.

لازم نیست همه چیز را خودمان تجربه کنیم تا یاد بگیریم. چرا که یادگیری از طریق تجربه با آزمون و خطاهای زیادی همراه است و ممکن است هزینه‌های سنگینی داشته باشد. در لایفیتس، به شما مهارت‌هایی آموزش می‌دهیم تا بتوانید مشکلاتتان را حل کنید و از گفتن «ای کاش»‌های بی‌پایان جلوگیری کنید.

شعار ما این است: یا راهی خواهم یافت یا راهی خواهم ساخت. و برای این جمله به ظاهر شعاری، ما راهکار داریم! شما میتوانید از دل سنگی ترین زمین ها جوانه بزنید: فقط با تعدادی مهارت و نگرش! با مهارت «تفکر نقادانه» و «حل مسئله» میتوانید بسیاری از مسائلتان را حل کنید. با مهارت «تفکر خلاق» حتی می‌توانید راهکارهای نوین ابداع کنید! همین که تا اینجا آمدید یعنی آماده‌اید که با تغییر نگرش‌ها و کسب مهارت‌های جدید، مسیر زندگی‌تان را هموارتر کنید و با طوفان‌های زندگی به شکلی سازنده‌تر مقابله کنید. کافیست مطالب ما را دنبال کنید. امتحانش ضرری ندارد. مطمینا شگفت زده میشوید!


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *