مراقبت های بعد از مزوتراپی و میکرونیدلینگ

مراقبت‌های پس از مزوتراپی و میکرونیدلینگ بسیار مهم هستند تا نتایج بهتری بدست آورید و از عوارض جانبی همچون لک شدن پوست جلوگیری کنید. در اینجا به نکاتی اشاره می‌کنیم:

مراقبت‌های پس از مزوتراپی:

پماد زینک موضعی: طبق دستور پزشک پماد زینک خود را استفاده کنید

اجتناب از تماس با آب: تا 24 ساعت بعد از درمان از شستن صورت یا دوش گرفتن خودداری کنید.

محافظت از پوست در برابر آفتاب: از کرم‌های ضد آفتاب با SPF 50 استفاده کنید و تا حد ممکن از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

عدم استفاده از مواد آرایشی، ترکیبات موضعی حاوی الکل، صابون: حداقل تا 48 ساعت بعد از درمان از استفاده از مواد فوق خودداری کنید.

اجتناب از فعالیت‌های شدید: تا 48 ساعت از ورزش‌های سنگین و فعالیت‌های شدید خودداری کنید.

استفاده از کرم‌های تسکین‌دهنده: ۲۴ ساعت می‌توانید از کرم‌های مرطوب‌کننده و ضد التهاب استفاده کنید تا به تسکین پوست کمک کنید.

تمیز نگه داشتن پوست: بعد از ۲۴ ساعت صورت را با آب تمیز و ملایم بشویید و از تمیز کننده‌های ملایم که توسط پزشک تجویز شده ( فوم یا ژل شست و شو) استفاده کنید.

استفاده از مرطوب‌کننده: پوست بعد از میکرونیدلینگ ممکن است خشک شود، بنابراین از کرم‌های مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید.

عدم استفاده از مواد تحریک‌کننده: ۳ روز قبل تا ۴ روز پس از انجام مزوترتپی یا میکرونیدلینگ از مصرف محصولات حاوی رتینول، اسید سالیسیلیک، لایه بردار، روشن کننده و دیگر مواد تحریک‌کننده خودداری کنید تا پوست شما به طور کامل بهبود یابد.

اجتناب از استحمام با آب داغ: دوش گرفتن با آب داغ و یا استفاده از سونا می‌تواند باعث تحریک پوست شود، بنابراین از این موارد پرهیز کنید.

نوشیدن آب کافی و مصرف میوه: آب کافی بنوشید و میوه های تازه استفاده کنید تا پوست شما هیدراته بماند.

پیروی از دستورات پزشک: دستورات پزشک خود را به دقت دنبال کنید و در صورت بروز هر گونه علائم غیر طبیعی به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *